Іллінівська громада
Костянтинівський район, Донецька область

Щоб виростити опорну школу, потрібна ціла громада!

           Існує старе африканське прислів’я: “Щоб виростити дитину, потрібно ціле село”. Тоді, щоб виростити опорну школу, потрібна ціла громада. Але добре, що громада розуміє, як потрібно працювати, щоб виплекати власну школу, яка зможе задовольнити всі її потреби.       

Зрозуміло, для вирішення  глобальних завдань громади  школа повинна мати відповідну матеріально – технічну базу та, головне, науково – методичний потенціал, який реалізується через творчу працю педагогів. Усіма цими чинниками в повному обсязі володіє наша Іллінівська опорна школа, яка розташована в селі Іллінівка – адміністративному центрі об’єднаної територіальної  громади. Школа, як опорний навчальний заклад, отримала в 2016 році     4   мільйони 351 тисячу  800 гривень на оновлення матеріально-технічної бази. На виділені кошти закуплено інтерактивні комплекси та комплекти мультимедійного обладнання, цифрові вимірювальні комплекси лабораторій з фізики, телевізори, деревообробні станки та лобзиковий верстат, комплект для кабінету фізики, цифрові фотоапарати та відеокамеру, демонстраційні моделі,  обладнання для кабінету праці для дівчат та хлопчиків, меблі для кабінетів, цифрові навчальні кабінети фізики, хімії, біології, інформатики, навчальне обладнання для природничо-математичних кабінетів. Завдяки такій фінансовій підтримці в  опорному  закладі та його  філіях зроблено чимало роботи, проведено заходи з енергозбереження. На базі опорної школи проводяться науково-практичні конференції, семінари-практикуми, педагогічні читання тощо. Тут  отримують індивідуальні та групові консультації, проходять  стажування.

           У серпні 2016 року було розпочато будівництво по об’єкту «Капітальний ремонт Іллінівської СШ І-ІІІ ступенів». Будівельні роботи відповідають вимогам проектної документації. Об’єкт  введено в експлуатацію в грудні 2017 року.

           У  нашій школі  навчається 350 учнів на денній формі та 57 учнів на екстернатній формі навчання. Освітні послуги надають 38 педагогічних працівників. Після введення в експлуатацію реконструйованої школи, кількість учнів орієнтовно буде складати 440 осіб, а вчителів - 40.   Підвезення учнів та педагогічних працівників до опорної школи – обов’язкова умова забезпечення функціонування освітнього округу. Для цього у 2016 році було придбано 2 шкільних автобуси на умовах співфінансування 70% на 30% за кошти державного та місцевого бюджетів.  Сформовано орієнтовну дорожню карту підвезення до  опорного закладу з філій.

Часи змінюються, ми змінюємося, а разом з нами змінюється школа. Освіта була і надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу. Використовуючи Стенфордську лабораторію Дизайн-мислення для освітян – метод або мережевий ресурс для управління процесом, яким освітні дизайнери користуються щодня, учасники освітнього процесу у громаді працюють над ідеями та кращим навчальним досвідом і потім діляться з ним онлайн, щоб усі могли скористатися.

 

Споконвічно школа розвиває партнерські відносини. Партнерство – це встановлення та розвиток взаємовигідних відносин між школою, вчителями, учнями, членами громади для спільного вирішення загальних проблем. Партнерство на базі школи  допомагає нам  поліпшити імідж школи, можливість залучити додаткові людські та матеріальні ресурси для підтримки школи, для задоволення потреб та інтересів громади. Партнерство створює соціальний капітал, поліпшує взаєморозуміння, довіру і взаємодію між представниками різних секторів громади. Відповідно вони служать зміцненню демократії. Разом з громадою ми спрямовуємо ресурси школи на розвиток громади, громадянської самоорганізації і самоуправління. З’являються спільні  традиції і практики громадянської активності у школі та громаді. У нас є досвід громадської роботи, бо з 2003 року Іллінівська школа - громадсько-активна школа Донеччини.

        Партнерство припускає розробку і впровадження механізмів спільної діяльності й ініціювання різних форм взаємодії з бізнесом, органами місцевого самоврядування, некомерційними організаціями, громадськістю. Це можливо завдяки загальному інтересу і взаємовигідним  відносинам. Ми знайшли порозуміння з громадою. Це допомагає поставити загальні цілі та визначити ступінь участі в спільній діяльності.  Ми створили  план спільної діяльності, бо це обов'язкова умова співпраці.

         Як бачимо, у соціально-економічних умовах, що створилися, школі поодинці не вирішити усіх проблем, які  виникають, і дуже важко конкурувати з іншими загальноосвітніми установами. Необхідно володіти сучасними технологіями роботи з громадськістю, засобами масової інформації, володіти механізмами залучення позабюджетних коштів, уміти спланувати й оцінити діяльність школи, змінити традиційні форми і методи роботи з учнями і батьками на інтерактивні. Усіма цими методиками володіє наша громада.

          На сьогодні з’ясовуємо питання  розширення послуг на базі школи, як того вимагає модель ГАШ, стимулюємо виникнення інноваційних освітніх програм, допомагаємо вдосконалити професійну форму педагога, яка відповідає вимогам сучасності.  З громадою ми стали конкурентоспроможними.  Думаю,   що за опорними закладами в  громаді  - майбутнє.   Адже ми вже побачили, що наша  школа  стала  суттєво кращою  для подальшої роботи, від цього і педагогічна діяльність працівників буде вдосконалюватися.  Наразі ми дуже активно працюємо над тим, щоб впроваджувати нові технології у начальний процес. Ми стали агентами змін Нової української школи.

У рамках децентралізації відбувається переорієнтація на особистість кожного члена громади, на формування активної громадської позиції, відповідальності перед собою та перед громадою за прийняті рішення. У результаті роботи ресурси школи використовуються ефективніше в інтересах усіх мешканців громади. Школа, перетворюючись у громадський центр, більше отримує реальної допомоги від місцевої громади, комерційних структур та влади. Участь дитини в житті великої спільноти допомагає будувати майбутнє.

Ми відчуваємо постійну підтримку голови облдержадміністрації Павла Івановича Жебрівського, голови Іллінівської сільської ради Володимира Олександровича Маринича, місцевої ради, мешканців села.

На базі школи функціонують шкільні гуртки різного напряму та спортивні секції (шахи, футбол, баскетбол, волейбол). Велика увага приділяється вивченню іноземних мов, бо знання їх відкриває шлях до європейської інтеграції, є необхідним засобом забезпечення демократичної стабільності. 

За ініціативи голови ОТГ Маринича В.О., діти, які досягли високого рівня у навчанні, конкурсах та олімпіадах, отримують грошові стипендії.   Організовуються корпоративні курси з інклюзивної освіти.

Нова українська  школа у новій громаді – це дієвий тандем. Іллінівський опорний заклад  – це соціокультурний та освітній центр Іллінівської ОТГ. Ми не зупиняємося на досягнутому, впевнено крокуємо вперед, бо наша школа – це школа майбутнього, школа здоров’я, комплексна школа, в якій зручно та комфортно навчатися дітям, в якій успішно реалізовуються усі позитивні та далекоглядні плани.

Сподіваюся, що нам вистачить енергії, сил, творчості та натхнення втілити перспективний план розвитку опорного закладу. Це все повинно спрацювати на усвідомлення того, що країна, де живе і навчається, моделює майбутнє школяр опорного закладу – найкраща.

 



« повернутися до списку новин