A A A K K K
для людей із порушенням зору
Іллінівська сільська територіальна громада
Донецька область, Краматорський район

ДЕРЖАВНИЙ ФІНАНСОВИЙ АУДИТ ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА КОНТРОЛЮ

Дата: 03.10.2019 09:20
Кількість переглядів: 1984

 

ДЕРЖАВНИЙ ФІНАНСОВИЙ АУДИТ ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА КОНТРОЛЮ

 

Сучасний стан соціально-економічного розвитку і добробут суспільства безпосередньо залежить від ефективності та результативності механізму державної політики й управління наявними ресурсами. Адже в умовах збільшення масштабів використання державних ресурсів пріоритетними завданнями держави та її інститутів є зміцнення економічного і соціального потенціалу країни шляхом якісного управління державними ресурсами. Від того, наскільки законно, ефективно, прозоро здійснюється управління, використання і збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також від якості організації та здійснення контролю за цим процесом значною мірою залежить фінансова стабільність і безпека країни, ефективність державної політики, досягнення соціально-економічних цілей держави. Позиціонування України як надійного партнера для співпраці  з європейськими інституціями є спрямованість на більш ефективне використання ресурсів, як фінансових так і людських.  Саме ефективне та результативне втілення прогресивним систем, методик задля досягнення максимальних результатів щодо поліпшення якості життя, розвитку промисловості, підвищення задоволеності соціально-економічним становищем в Україні одне з найважливішим завдань держави сьогодення.    

Тому в процесі забезпечення якості управління та використання державних ресурсів важливою є роль інститутів державного фінансового контролю, ефективність інструментів і методичних прийомів, які вони використовують у процесі діяльності. Наразі державним інститутом, якому надано повноваження здійснювати державну політику у сфері державного фінансового контролю від імені Уряду, зокрема контроль за ефективністю і законністю управління суспільними ресурсами, є Державна аудиторська служба України (далі – Держаудитслужба). Державна аудиторська служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.  

Саме Держаудитслужба чарез проведення державних фінансових аудитів проводить оцінку ефективності  управління бюджетними коштами, досягнення їх економії, стану фінансової і господарської діяльності, ефективності і результативності в діяльності підконтрольних установ, вживає в межах повноважень, передбачених законом, заходів до усунення виявлених недоліків та запобігання їм надалі, проводить аналіз стану дотримання фінансової та бюджетної дисципліни, виявляє причини та умови, що призвели до недоліків і порушень, готує рекомендації та пропозиції щодо їх усунення і запобігання їм надалі.

 

Так на виконання п. 3.5 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби України на І квартал 2019 року Управлінням Східного офісу Держаудитслужби  проведено державний  фінансовий аудит бюджету Іллінівської об’єднаної територіальної  громади Костянтинівського району Донецької області  за 2017-2018 роки та січень - березень 2019 року.

За узагальненими результатами контрольного заходу встановлено:

  1. Факти неефективних управлінських, дій що призвели до упущених вигод та неотриманих сільською радою доходів у сумі 4940,95 тис.грн, з них:
  • в результаті невикористання можливостей розміщення на депозитному рахунку вільних залишків бюджетних коштів, що утворились на кінець бюджетного періоду бюджет сільської ради втратив можливість отримати додатковий дохід у сумі 892,95 тис. гривень;
  • в результаті неефективного здійснення Іллінівською сільською радою своїх повноважень у сфері регулювання земельних відносин бюджетом втрачено можливість додатково отримати кошти у сумі 4048,00 тис. гривень, а саме внаслідок: 

- незабезпечення в повній мірі заходів щодо кількісного обліку земельних ділянок за прийнятими відповідними рішеннями органу місцевого самоврядування, обліку укладених договорів оренди землі, що не дозволяє в повній мірі реалізувати можливість досліджень в частині повноти надходжень обов’язкових платежів за надані в користування земельні ділянки.

- зволікання орендарями укладання договорів оренди землі, місцевим бюджетом втрачена можливість отримати доход у сумі 95,63 тис. гривень.

- недостатньої взаємодії Відділу земельних відносин Іллінвської сільської  ради з підрозділами ДФС щодо обміну інформацією про заборгованість з плати за землю, недостатній рівень аналітичної роботи у відділі для забезпечення контролю за надходженнями до бюджету плати за землю, недотримання окремими землекористувачами  своїх зобов’язань в частини сплати орендної плати та земельного податку, місцевим бюджетом Іллінівської сільської ради втрачено можливість додатково отримати кошти у сумі 3 952,37 тис. гривень.

Крім того, відсутність доступу для посадових осіб Іллінівської сільської ради до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, недостатня робота сільської ради з платниками податків, недостатня взаємодія з фіскальними органами та відсутність повної інформації у реєстрі речових прав на нерухоме майно перешкоджають надходженню податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету ОТГ.

2. Фактів неефективних управлінських дій (рішень) та ризикових операцій, що призвели до непродуктивних витрат на суму 4350,59 тис. грн, а саме:

 - через не вжиття Іллінівською сільською радою заходів щодо оптимізації мережі дошкільних навчальних закладів, з метою досягнення належного рівня наповнюваності груп та отримання економічного ефекту від закриття Новополтавського закладу дошкільної освіти № 13 «Топольок», в 2018 році та І кварталі 2019 року  упущена вигода склала 1466,17 тис. гривень;

- мають місце недоліки при плануванні витрат з бюджету сільської ради на утримання адміністративно-господарського персоналу Іллінівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, в якому 50% учнів, що навчаються, не проживають на території адміністративно-територіальної одиниці Іллінівської ОТГ. Доцільно було б щоб часткова вартість їх навчання належала до компетенції інших органів місцевого самоврядування відповідної території адміністративно-територіальної одиниці, де мешкають ці учні. Зазначене призвело до неефективного використання коштів з бюджету ОТГ у сумі 2141,07 тис. гривень.

- через нераціональне (в частині не застосування максимального кроку пониження ціни у розмірі 3%) використання можливостей  при закупівлі товарів, робіт та послуг із застосуванням системи електронних закупівель «ПРОЗОРРО», втрачена можливість заощадження коштів сільського бюджету у сумі 743,35 тис. гривень.

3. Фактів ризикових операцій, що можуть призвести (свідчити) про непродуктивні витрати – 2014,65  тис. грн, а саме:

- проведення оптимізації мережі бібліотек Іллінівської ОТГ шляхом передачі бібліотечного фонду до будинків культури або шляхом надання послуг дистанційного обслуговування засобами телекомунікації, бібліотечних пунктів, пересувних бібліотек, зменшить щорічне навантаження на видаткову частину бюджету на суму  507,52 тис. гривень та сприятиме більш ефективному використанню фінансових ресурсів.

- неврахування при формуванні старостинських округів кількості їх мешканців, географічної наближеності між населеними пунктами, сприяло нерівнозначної завантаженості на старост та діловодів. Впровадження в майбутньому реорганізації кількості старостинських округів шляхом об’єднання Зорянського з Старо-Миколаївським, Ново-Полтавського з Тарасівським, перенесення села Довга Балка до Іллінівського округу забезпечить приблизно однакову кількість жителів в округах, оптимальне навантаження на старост та економію коштів сільського бюджету у сумі 1507,13 тис.  гривень. 

Крім того, в ході аудиту встановлено, що через зволікання сектором культури Іллінівської ОТГ з виконанням рішень Іллінівської сільської ради,  з квітня 2018 року не розроблено прейскурант на платні послуги, які можуть надаватися закладами культури об’єднаної територіальної громади, що не сприяє наповненню бюджету Ілліннівської ОТГ додатковими ресурсами. 

Не впровадження системи внутрішнього аудиту, не прийняття рішення щодо створення відповідно підрозділу в структурі апарату сільської ради, визначення його статусу, завдань та обов’язків, або визначення посадової особи, на яку були б покладені повноваження щодо здійснення внутрішнього аудиту, створюють передумови нераціонального та неефективного використання коштів та управління майном.

З метою усунення і попередження у подальшому таких фактів та підвищення ефективності управління державними ресурсами, для досягнення додаткового результату Іллінівській сільській раді надано 8 пропозицій, які прийняті до виконання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь