мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова
Згідно із статтею 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі - Закон) мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Починаючі з 16 січня поточного року підприємства та організації всіх форм власності, у тому числі інтернет - магазини, повинні обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари й послуги державною мовою. Також виробники (виконавці і продавці) зобов'язані, відповідно до Закону, надавати споживачам інформацію про свої вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою. Державною мовою має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, меню тощо. Контроль за виконанням цих норм покладено на Уповноваженого із захисту державної мови (далі - Уповноважений).
Відповідно до статті 57 Закону у разі порушення суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність на території України, вимог, встановлених статтею 30 цього Закону, Уповноважений, його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови, оголошує такому суб’єкту попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта, про що зазначається в акті.
За повторне протягом року порушення вимог, встановлених статтею 30 цього Закону, Уповноважений накладає на суб’єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на території України, штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Складає протокол і виписує штраф Уповноважений чи його представники.
До того ж, на офіційному сайті Уповноваженого mova-ombudsman.gov.ua у розділі «Головне» пропонується алгоритм дій споживача у разі порушення його мовних прав.