A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Іллінівська громада
Донецька область, Краматорський район

Костянтинівська державна податкова інспекція Головного управління ДПС у Донецькій області

Дата: 21.07.2021 11:19
Кількість переглядів: 17

В Костянтинівці «порушники-роботодавці» офіційно працевлаштували 934 працівника 
В першому півріччі 2021 року Костянтинівські податківці у складі робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення провели 15 «інформаційних» рейдів серед роботодавців Костянтинівки. За цей час було виявлено 54 роботодавця, які не оформлювали трудові відносини зі своїми працівниками, 934 працівника отримали офіційне місце роботи, 165 громадян оформили приватне підприємництво, 235 роботодавців підвищили рівень заробітної плати своїм працівникам. 
Члени робочої групи роз’яснюють суб’єктам господарювання норми законодавства про працю,  порядок оформлення найманих осіб, переваги офіційного працевлаштування працівників, ризики неформальних трудових відносин. Наприклад, за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) роботодавцю загрожує штраф у розмірі 60 тис.грн. за кожного робітника.

В Костянтинівці на зміну торгівлі приходять комп’ютерні технології 
В Костянтинівській ДПІ станом на 1 липня 2021 року на податковому обліку перебуває 4248 Костянтинівських  платників. Із них 1661 юридичних осіб та 2587 - фізичних осіб – підприємців. 
За першу половину 2021 року додалося 16 новостворених підприємств та 183 фізичних осіб – підприємців.
Припинили свою діяльність – 12 юридичних осіб та 173 підприємця. 
В Костянтинівській ДПІ відмічають зміну видів діяльність новостворених платників. Якщо раніше переважала торгівля, то зараз – це діяльність у сфері ІТ та консультування. Крім того, більшість платників – підприємців оформлюють свою діяльність в електронному вигляді через веб-портал державних послуг Дія.

Костянтинівці сплатили 1,8 млн грн податку на нерухомість 
З початку 2021 року власники нерухомості – громадяни та підприємства Костянтинівської та Іллінівської територіальних громад сплатили 1,8 млн грн податку за «зайві метри», що на 858 тис грн більше, ніж у січні-червні минулого року.  
Ставки та пільги з податку на нерухоме майно встановлюються рішенням місцевих рад: сільських, селищних, міських та рад об'єднаних територіальних громад. 
Крім того, додатково оподатковуються об'єкти житлової нерухомості, площа яких перевищує 300 кв. метрів для квартир і 500 кв. метрів для житлових будинків, у сумі 25 тис. грн за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частки).
Розмір пільгової площі розповсюджується:
для квартири/квартир незалежно від їх кількості на 60 кв. метрів;
для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/ квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.
Пільги з податку для фізичних осіб не застосовуються до:
нерухомого майна, площа якого перевищує п'ятикратний розмір неоподаткованої площі: для квартири/квартир – 300 кв. метрів; для будинку/ будинків - 600 кв. метрів; для різних типів житлових об’єктів - 900 кв. метрів;
нерухомості, яка використовується з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку або використовуються у підприємницькій діяльності).
Громадянам обчислення суми податку здійснюється податковою службою за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. Про що вручається повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку за місцем його податкової адреси (місця реєстрації) до 1 липня 2021 року.
Фізичні особи мають сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою для проведення звірки даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

Костянтинівські та Іллінівські підприємства сплатили понад 22 мільйони гривень податку на прибуток
За перше півріччя 2021 року підприємства Костянтинівської та Іллінівської територіальних громад перерахували до бюджету 22,2 мільйона гривень податку на прибуток, що на 3,5 мільйони гривень більше ніж за відповідний період 2020 року. 
Ставка податку на прибуток становить 18 відсотків та нараховується платником самостійно на базу оподаткування – прибуток із джерелом походження як з України, так і за її межами.
Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених Податковим Кодексом України, є календарний квартал, півріччя, три квартали та рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.
Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.

До місцевих бюджетів Костянтинівської та Іллінівської ТГ надійшло 21,3 млн грн єдиного податку
З початку 2021 року платники податків Костянтинівської та Іллінівської ТГ, які працюють на спрощеній системі оподаткування сплатили до місцевих скарбниць 21,3 млн грн єдиного податку. Це на 583 тис грн більше, ніж в аналогічному періоді 2020 року. 
Найбільші надходження забезпечили фізичні особи – підприємці, які сплатили 17,4 млн грн. Підприємства перерахували 3,9 млн грн, у т.ч. 2,6 млн грн перерахували сільгоспвиробники.
Єдиний податок у повному обсязі спрямовується до місцевих бюджетів та є одним з головних джерел для вирішення соціально-економічних питань громад.
У довідці про доходи ФОП на загальній системі – чистий прибуток 
Костянтинівські податківці роз’яснили, що в довідці про доходи фізичної особи – підприємця, яка перебуває на загальній системі оподаткування, на підставі даних податкової декларації зазначається сума чистого оподатковуваного доходу за відповідний період.
Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, здійснюється відповідно до ст. 177 Податкового кодексу України.
Фізичні особи – підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Фізичні особи – підприємці подають річну податкову декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.
Отже, у довідці про доходи фізичної особи – підприємця, яка перебуває на загальній системі оподаткування, на підставі даних податкової декларації зазначається сума чистого оподатковуваного доходу за відповідний період.

Два кроки для легалізації незалежної професійної діяльності
Відповідно до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб
     Для взяття на облік в органах податкової служби фізичній особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність необхідно:
1. У строк до 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності подати особисто, через представника, або надіслати поштою рекомендованим листом з описом вкладення до податкового органу за місцем реєстрації:
     – заяву за формою № 5-ОПП, наведену у додатку 8 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588);
     – копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку № 1588.
При подачі документів пред’являються оригінали зазначених документів та паспорт.
Якщо фізична особа подає документи для взяття на облік через поштове відділення рекомендованим листом з описом вкладення, то копії документів повинні бути засвідчені нотаріально або органом, який здійснив реєстрацію незалежної професійної діяльності.
Можливості подання в електронному вигляді платниками податків заяви за формою № 5-ОПП не передбачено.
У день отримання заяви за формою № 5-ОПП фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність береться на облік в податковому органі. Довідка про взяття на облік за формою № 34-ОПП надсилається платнику податків наступного робочого дня з дня взяття на облік. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків у податковому органі.
     2. Протягом 10 робочих днів з дня взяття на облік подати до податкового органу за основним місцем обліку повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, тобто про місце де буде проводитись діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. 20-ОПП), наведене у додатку 10 до Порядку № 1588 (ідентифікатор форми F1312002).
     Якщо робоче місце фізичної особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце постійного проживання, то необхідно проставити позначку у графі 11 розділу 3 Повідомлення за ф. 20-ОПП для взяття на облік за неосновним місцем обліку в податковому органі за місцезнаходженням робочого місця.

Продаж алкоголю після «дозволеного часу» загрожує продавцю штрафом у 6800 грн

     Згідно з частиною третьою ст. 15 прим. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) на час проведення масових заходів сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть заборонити або обмежити продаж пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, куріння тютюнових виробів, використання електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння.
Сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби (частина дев’ята ст. 15 прим. 3 Закону № 481).
     Законом № 481 передбачено застосування до суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) (крім закладів ресторанного господарства) фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн. у разі порушення заборон з продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових у визначений рішенням сільських, селищних та міських рад в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці у визначений час доби.
     Крім того, відповідно до частини третьої ст. 156 Кодексу про адміністративні правопорушення порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, зокрема, торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими у заборонений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування час доби, тягне за собою накладення адміністративного штрафу на посадову особу суб’єкта господарювання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь