Доведення до платників актуальної інформації з питань податкового законодавства
Костянтинівські підприємці сплатили понад 1 мільйон гривень за право торгувати алкогольними напоями та тютюновими виробами
З початку 2021 року підприємці Костянтинівської та Іллінівської ТГ придбали 140 ліцензій для торгівлі алкогольними напоями та 102 - для продажу тютюнових виробів. Місцеві бюджети громад поповнились на 1,1 мільйон гривень завдяки «ліцензійним» надходженням.
Анулювали ліцензії, а отже право на реалізацію алкоголю та тютюну, 54 підприємця.
Щорічна плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі становить 2000 грн, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст 250 грн - на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі.
У разі торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій до суб’єктів господарювання застосовуються штрафи – 200 відс. вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.
До місцевих бюджетів Костянтинівської та Іллінівської ТГ надійшло 41,7 млн грн єдиного податку
За 10 місяців 2021 року суб’єкти господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів Костянтинівської та Іллінівської ТГ понад 41,7 млн грн.
Понад 70 відсотків від загальної суми становить сплата сільськогосподарськими товаровиробниками. Юридичні особи - платники ІV групи єдиного податку, сплатили 30,1 млн грн,
Від підприємців - фізичних осіб надійшло 9,5 млн грн єдиного податку. Юридичні особи, які обрали спрощену систему оподаткування спрямували до місцевих скарбниць 2 млн грн,.
Єдиний податок у повному обсязі спрямовується до місцевих бюджетів, що забезпечує формування їх дохідної частини та розширення можливостей для фінансування потреб місцевих громад.
Костянтинівські та Іллінівські платники сплатили до бюджету понад 45 мільйонів гривень за користування земельними ділянками
За інформацією Костянтинівської ДПІ, за 10 місяців 2021 року Костянтинівські та Іллінівські платники податків сплатили 45,1 млн грн. плати за землю. Громадяни та підприємці сплатили 7,7 мільйонів гривень, підприємства – 37,5 млн грн.
Плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, паїв та землекористувачі. Сплачується він за земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та паї, які перебувають у власності.
Платниками орендної плати є фізичні та юридичні особи, які уклали з відповідним органом місцевого самоврядування (сільською, селищною, міською радою, радою об’єднаної територіальної громади) або органом виконавчої влади договір оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності. Орендна плата сплачується за місцем розташування земельної ділянки.
Плата за землю є місцевим податком та у повному обсязі зараховується до місцевих бюджетів.
З доходів мешканців Костянтинівської та Іллінівської ТГ сплачено 385 млн грн. податку
За інформацією Костянтинівської ДПІ, за 10 місяців 2021 року з доходів, отриманих мешканцями Костянтинівської та Іллінівської ТГ сплачено 385 млн грн. податку на доходи фізичних осіб. Місцеві бюджети отримують 60% від суми надходження цього податку. Так визначено ст.66 Бюджетного кодексу України.
Податок на доходи фізичних осіб утримується роботодавцями при виплаті заробітної плати. Його сплачують податкові агенти – підприємці та підприємства, коли виплачують доходи громадянам. Наприклад, за оренду у них приміщення чи автомобіля. Самі громадяни сплачують податок з доходів від продажу майна, отримання спадщини у визначених випадках, отримання доходів від продажу сільгосппродукції, інвестиційних та закордонних прибутків, тощо.
Ставка податку складає 18% від суми отриманого громадянином доходу.
Одноразове спецдекларування: нерухомість отримано у спадок
В Костянтинівській ДПІ розповіли, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори. Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку у спадщину чи як дарунок, визначено нормами ст. 174 ПКУ. Так, об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення оподатковуються за нульовою ставкою.
Таким чином, якщо об’єкти нерухомого майна були отримані у спадок (подарунок) від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення, то подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію платнику податків не потрібно за умови відсутності інших підстав для подання такої декларації.
Подавати одноразову спецдекларацію треба тільки особисто
В костянтинівській ДПІ роз’яснили, чи має право декларант, який виявив бажання скористатися правом на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, уповноважити іншу особу на підставі укладеного договору доручення подати таку декларацію?
Згідно з п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків (далі – декларант).
Відповідно до п.п. 6.2 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі – Декларація) подається безпосередньо декларантом до контролюючого органу, в електронній формі з урахуванням вимог, встановлених розд. II ПКУ, та особливостей, встановлених підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
При цьому, згідно з п. 42 прим. 1.5 ст. 42 прим. 1 розд. II ПКУ платник податків стає користувачем Електронного кабінету та набуває право, зокрема, подавати звітність в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом Електронного кабінету.
Таким чином, Декларацію декларант має подати особисто в електронній формі.
Це та відповіді на інші питання можна знайти на загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР). Його розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/.
Не сплатив збір з одноразового спецдекларування – значить декларацію не подавав
У разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, у встановлений строк одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються державні гарантії та звільнення від відповідальності.
Відповідно до абзацу шостого п. 12 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, у встановлений підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ строк, одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються передбачені підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ державні гарантії та звільнення від відповідальності.
Згідно з абзацом другим п. 12 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом: першого платежу – протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу – до 01 листопада 2023 року; третього платежу – до 01 листопада 2024 року.